Amston
Utveckling av webbplats.
Uppgiften
Analys
Varumärkesposition
Ett litet men ambitiöst varumärke som tillhandahåller förstklassiga tjänster till organisationer som genererar ett betydande mervärde.
Varumärkesambition
Att bli en internationell aktör inom sitt marknadssegment, med verksamhet inte bara i Litauen utan även utomlands.
Miljön
En bred och konkurrensutsatt miljö med både stora och små aktörer. Större organisationer behöver dock en stabil partner som garanterar ett konstant flöde av kompetenta medarbetare.
Användare
Kontakt
Varumärket
Ett progressivt och unikt varumärke som tydligt kommunicerar kompetens och exklusivitet.
Inspiration













Konceptet
Förklaring
1
Du letar efter rätt egenskaper
2
Du samordnar dessa egenskaper med organisationen
3
Du lägger till dina egna färdigheter
Fotografier




Resultatet












Grafisk identitet
För att uppnå våra mål ändrades organisationens grafiska identitet radikalt, baserat på konceptet med genomskinligt glas.
Logotyp
Hörnstenen i Amstons verksamhet är rekrytering. Vår logotyp återspeglar exakt denna process. Logotypens huvudelement är bokstaven O. Dess unika form skapas genom att elementen former och ljus överlappar varandra. Resultatet av dessa överlappande element är att ett nytt ljus avslöjas, vilket efterliknar upptäckten av rätt person eller en särskild potential. Förnyelsen av varumärket visar på ett progressivt varumärke som tydligt kommunicerar sin professionalism.
Visitkort

Tomt utrymme

Presentation














Metoden med fyra digitala faktorer för att balansera
De fyra faktorerna
Resultat:

Klassisk produkt

Innovativ lösning

Icke-balanserad, olämplig lösning
Dominansen av textinnehåll och kunder som inte alltid har omfattande datorkunskaper har lett till att vi använder oss av en klassisk presentationsmall.
Webbplats
Strukturen på startsidan:
Första intrycket
En tydlig riktning för användarna - både kunder och kandidater. Nedan finns en förklaring för kunderna.
Tjänster
Tjänsterna är tydligt definierade och baseras på sökord. Det finns också tre nyckelvärden.
Rykte
Personlig hänvisning
Erbjudande
Återkommande kandidater har en bekväm plats där de hittar de senaste jobben på startsidan.


Teknisk lösning
Integration
Webbplatsen har integrerade jobberbjudanden från den gemensamma annonsdatabasen, vilket gör att kandidaten får de senaste jobberbjudandena varje gång. Detta är en av de mest besökta sidorna på webbplatsen.

En call to action – uppmaning till agerande – är alltid synlig på skärmen
Det finns en bokstavsformad ikon på en del av skärmen som alltid är synlig. När användaren klickar på den blir ett frågeformulär synligt. Detta är ett universellt formulär, utformad för både kunder och kandidater. Det är lättillgängligt och ökar därför antalet kontakter.

