Amston

Fullständig förnyelse av varumärkesidentiteten.
Utveckling av webbplats.

Uppgiften

Ändra varumärket och dess kommunikation radikalt. Utveckla och genomföra strategiska och taktiska kommunikationsåtgärder, från förnyelse av identiteten till elektroniska medel.

Analys

Varumärkesposition

Ett litet men ambitiöst varumärke som tillhandahåller förstklassiga tjänster till organisationer som genererar ett betydande mervärde.

Varumärkesambition

Att bli en internationell aktör inom sitt marknadssegment, med verksamhet inte bara i Litauen utan även utomlands.

Miljön

En bred och konkurrensutsatt miljö med både stora och små aktörer. Större organisationer behöver dock en stabil partner som garanterar ett konstant flöde av kompetenta medarbetare.

Användare

Vi fokuserar på stora organisationer som vill ha ett komplett utbud av kvalitetstjänster. Vi fokuserar också delvis på talanger som söker arbete.

Kontakt

Den första kontakten med kunden sker genom rekommendationer, varefter kunden kontrollerar informationen online. En del av de anställda kan vara frekventa besökare på webbplatsen som följer etablerade vanor.

Varumärket

Ett progressivt och unikt varumärke som tydligt kommunicerar kompetens och exklusivitet.

Inspiration

Den världsberömda konstnären Chris Wood återspeglar syntesen av glas och ljus i sin konst. Verken är gjorda av färgat glas, så att ljuset skapar en ständigt föränderlig slutprodukt. På så sätt visar hon att det viktigaste inte är själva verket, utan hur de olika färgerna och ljuset samspelar med varandra.

Konceptet

Vi föreslår att använda Chris Woods konst som inspiration för presentationen av varumärket. Rekrytering innebär också att man sätter ljuset på kandidaterna, letar efter de rätta egenskaperna och matchar dem med den anställande organisationens färger. Denna analogi återspeglar Amstons affärsprincip: målet är att kandidatens och kundens färger ska fungera perfekt tillsammans, så att deras reflektion skapar en ny färg.

Förklaring

1

Du letar efter rätt egenskaper

När Amston väljer ut personer med olika kompetenser letar man efter de rätta egenskaperna och deras färger. I bildlig bemärkelse lyser företaget igenom kandidaten för att se färgen på den kompetens som krävs.

2

Du samordnar dessa egenskaper med organisationen

Varje organisation har också sin egen typ av ljus och därför är det viktigt att se till att när kandidatens och företagets färger kombineras, uppstår rätt ny färg.

3

Du lägger till dina egna färdigheter

Den färg som Amston utstrålar kan också kombineras med kandidatens och organisationens färger för att skapa det rätta spektrumet. Det är så vi får de perfekta färgkombinationerna.

Fotografier

Utifrån detta koncept höll vi en fotosession på Amstons kontor. Med hjälp från "TOO Photography" använde vi några färgade glasbitar i våra experiment, genom vilka vi lät ljuset lysa igenom och lysa upp omgivningen på kontoret.

Resultatet

Vi producerade ljusa och exceptionella fotografier som skiljer sig mycket från den kliniska grafiska stil som används av våra konkurrenter. De kommer att lägga till intressanta detaljer inte bara på webbplatsen, utan också i sociala nätverk och i det allmänna informationsflödet.

Grafisk identitet

För att uppnå våra mål ändrades organisationens grafiska identitet radikalt, baserat på konceptet med genomskinligt glas.

Logotyp

Hörnstenen i Amstons verksamhet är rekrytering. Vår logotyp återspeglar exakt denna process. Logotypens huvudelement är bokstaven O. Dess unika form skapas genom att elementen former och ljus överlappar varandra. Resultatet av dessa överlappande element är att ett nytt ljus avslöjas, vilket efterliknar upptäckten av rätt person eller en särskild potential. Förnyelsen av varumärket visar på ett progressivt varumärke som tydligt kommunicerar sin professionalism.

Visitkort

Tomt utrymme

Presentation

Vi har skapat en presentationsmall som innehåller både text- och grafisk information. Här används både den nya företagsstilen och fotografier.

Metoden med fyra digitala faktorer för att balansera

Denna metod gör det möjligt att skapa en balanserad digital produkt. Metoden hjälper till att hitta balansen mellan fyra digitala kärnfaktorer och visar det mest effektiva sättet att utveckla lösningen vidare.

De fyra faktorerna

Erfarenhet0%
20 %
Digital erfarenhet, datorkunskaper och tid som användarna som kommer att använda produkten spenderar på det digitala området.
Produkt0%
20 %
Produktens innehåll är baserat på text – t.ex. berättelser, historier, rekommendationer – eller visuellt – illustrationer, foton, visningar eller video.
Lojalitet0%
30 %
Användarnas engagemang och lojalitet. Bildandet av användargrupper och vanor, användarnas behov av att komma tillbaka.
Interaktivitet0%
30 %
Behovet av nya format, interaktivitet och animationer.
Varje faktor analyseras och utvärderas i en åttagradig skala. Resultatet är riktlinjer som är väl avvägda och en maximalt optimal lösning för användarna.

Resultat:

Klassisk produkt

Innovativ lösning

Icke-balanserad, olämplig lösning

Dominansen av textinnehåll och kunder som inte alltid har omfattande datorkunskaper har lett till att vi använder oss av en klassisk presentationsmall.

Webbplats

Det är på webbplatsen amston.lt som kunderna fattar sina beslut. Det är anledningen till att vi har med alla de resurser som inte bara hjälper oss att behålla användarens uppmärksamhet utan också uppmuntrar dem att fatta ett beslut.

Strukturen på startsidan:

Första intrycket

En tydlig riktning för användarna - både kunder och kandidater. Nedan finns en förklaring för kunderna.

Tjänster

Tjänsterna är tydligt definierade och baseras på sökord. Det finns också tre nyckelvärden.

Rykte
För att bevisa vårt rykte har vi placerat våra viktigaste kunder och deras rekommendationer på startsidan.
Personlig hänvisning
En call to action – uppmaning till agerande – presenteras i form av ett personligt tal från företagets chef. En personlig kontakt skapar förtroende.
Erbjudande

Återkommande kandidater har en bekväm plats där de hittar de senaste jobben på startsidan.

Teknisk lösning

För att återspegla varumärkets dynamik har vi använt oss av en hel del animationer. Och genom att implementera Vue.js-lösningar förlorade vi inte laddningshastigheten på webbplatsen. Forskning om värmekartor har visat att användarna lätt hittar till den information de söker. Klicken på objekten är tillförlitliga.

Integration

Webbplatsen har integrerade jobberbjudanden från den gemensamma annonsdatabasen, vilket gör att kandidaten får de senaste jobberbjudandena varje gång. Detta är en av de mest besökta sidorna på webbplatsen.

En call to action – uppmaning till agerande – är alltid synlig på skärmen

Det finns en bokstavsformad ikon på en del av skärmen som alltid är synlig. När användaren klickar på den blir ett frågeformulär synligt. Detta är ett universellt formulär, utformad för både kunder och kandidater. Det är lättillgängligt och ökar därför antalet kontakter.

Lämplig för mobila enheter

Då nästan hälften av användarna surfar på mobila enheter var anpassningen till dessa format en viktig uppgift. Vi har utformat bilderna samtidigt som vi har tagit hänsyn till hur webbplatsen kommer att se ut på mobila enheter. Webbplatsen testades med olika enheter. Huvudmålet var inte bara korrekt visning av information utan också att säkerställa en enkel första kontakt.

Kvalitetsinnehåll

Vi ägnade stor uppmärksamhet åt webbplatsens textinnehåll. Vi vägrade använda de överanvända fraserna som har cirkulerat i den här domänen i flera år. Högkvalitativa engelska översättningar tillhandahölls av Skrivanek Translation Agency.