SEB arena-appen

System för bokning och förvaltning av idrottsplatser och andra tjänster.

På alla skärmar

Systemet har en enda kärna, som är tillgänglig via alla möjliga enheter (dator, telefon, surfplatta). Därför skapades både en skrivbordsmiljö och mobilapp. Detta gör att du snabbt kan komma åt nödvändig information i varje miljö på bekvämaste sätt.

Köp och försäljning

Det stora antalet platser och hanteringen av olika tidsbokningar var den största utmaningen med lösningen. Det nya valda formatet låter dig se mer information samtidigt. Användare kan inte bara köpa, men också sälja speltid, se sina befintliga reservationer och administrera dem.

Sökning och filter

Snabbt sökbar information kan nås med hjälp av ett vanligt sökfält. Men för avancerade användare är det bekvämare att ställa in permanenta filter som gör att du bara kan se relevant information. Detta kan vara en viss tid, planunderlag eller idrottsgren.

Bekväma betalningssätt

Det finns flera betalningssätt att välja mellan beroende på användarnas behov. För de flesta är en engångsbetalning vanligt, där valda tiderna läggs till i kundvagnen och betalas i webbshoppen på vanliga sätt. Köp av butikskrediter är dock också möjligt. Det är ett pengabelopp som kan användas för snabbare planbokning på webbplatsen.

Kombinering av data

Systemet använder kunddata som ackumulerats genom åren och ett anpassat internt system. Till detta behövde vi anpassa oss till när vi skapade det nya webbokningssystemet för spelplaner. Därför avser en del av höghastighetsbesluten force majeure.